יום 9 : HOPREWELL ROCK ו- PEGGY COVE

היום האחרון בקנדה לאחר קיצור הטיול.
למרבה המזל מזג האויר – סוף סוף סוף בהיר ויפה.
במרכז התוכנית להיום השפל בפארק הסלעים של HOPEWELL ROCK ששיאו אמור להיות בשעה 13:45
התכנון שלי להספיק עד אז קצת טבע אחר.
רציתי לקום ב 6 בבוקר להתקפל בזריזות ולנסוע ל FUNDY PARK או ל FUNDY TRAIL PARK ולערוך טיולים קצרים למפלים ולאורך בחוף (כמות האופציות שיש לי יכולה להתאים לשבוע של טיולים ולא לשעות בודדות , תציצו למשל בלינק הזה )

ב 6:00 בבוקר השעון המעורר מצלצל ואני מתה מתה מעייפות. פתאום עוד מפל או מסלול יפה לאורך החוף ניראה לי פחות קורץ וגם תומר ישן עמוק ולא שומע כלל את השעון.
במהלך מאוד לא אופייני עבורי אני מחליטה לוותר וחוזרת לישון.בפעם הבאה שאני מתעוררת כבר 8.
אנחנו אורזים בעצלתיים אוכלים את הארוחת בוקר העלובה של המוטל ( מיץ ולחם עם חמאה) וחוזרים ל HOPEWELL ROCKS
הפעם עושים בנחת את כל המסלולים בפארק.
השפל אולי לא בשיאו אבל הוא כבר כאן ואפשר לרדת בלי בעיה לטייל על ריצפת האוקיינוס הבוצית כבר משעות הבוקר.
תחילה יורדים לחופים של משטחי הבוץ העצומים. זה ניראה אחרת מכל דבר שראיתי אי פעם. ומאוד מרשים. במקום מרחבים ים רואים מרחבי בוץ. ים של בוץ.

אנחנו חוזרים דרך היער לאיזור אחר שמאפשר של ירידה לחוף. עדיין לא המקום שצפינו בו אתמול. אבל הוא מלא צוקים. ומאפשר ירידה לחוף.
המרחק בין האתרים הוא כ 10-15 דקות הליכה בשביל מסודר. לא מדובר במסלולים של ממש.

ולסיום  דרכנו מועדות דרך השביל ביער אל המקום שבו ביקרנו אתמול וצפינו בגיאות.
הפעם המדרגות לקרקעית פתוחות וניתן לרדת לריצפת האוקיינוס ולטייל בין סלעי הענק.
המקום מכוסה בבוץ ואי אפשר להמלט ממנו אבל אפשר ללכת באיזורים יחסית יותר יציבים ולהתלכלך מעט ואפשר ממש לשקוע בבוץ עד הקרסוליים.
אנחנו בחרנו באופציה הראשונה אבל היו לא מעט שבחרו בשניה 🙂 ראינו אותם חוזרים שרגליהם מכוסות בבוץ עד הקרסוליים. אז לא להיבהל לא חייבים להגיע למצב הזה. ( באחת התמונות שצרפתי אפשר לראות את אלה שבוססו בבוץ עד לקרסוליים. יש ילדים שנהנו מזה במיוחד)
אני נעלתי נעלי ספורט ישנות מעט קרועות שנזרקו אחרי הביקור. אבל מי שרוצה לשמר את הנעליים יש למעלה אפשרויות ניקוי מוצלחות עם מברשות ומיים.
שימו לב בתמונות לגובה הירוקת…זה גובה המקסימלי של המיים בגיאות.

הסיבוב על קרקעית האוקיינוס מרשים אבל ממצה את עצמו יחסית מהר.
אחרי כ 20-30 דקות אנחנו חוזרים למעלה ומנקים היטב את הרגליים.
במקום יש שאטל (שעולה כמה דולרים) שמסיע למרכז המבקרים, לדעתי כדאי לעלות עליו בדרך חזרה כדי שהנעליים הנקיות אך הרטובות לא יתכסו בוץ מחדש.

השעה בערך 13:00 בצהריים קנינו משהו לאכול במרכז המבקרים והגיע הזמן לחשוב מה הלאה.

אנחנו לנים הערב בהליפקס משם יש לנו טיסה מחר בבוקר לניו יורק.

הנסיעה להליפקס ע"פ גוגל תארך 3 שעות…אני בודקת JUST IN CASE כמה זמן יקח לעבור דרך PEGGY COVE שהיא עיירונת קטנה צבעונית עם מגדלור יפה בפרברי הליפקס.

4 שעות.

אני נואמת לתומר שאין מצב…אבל האמת יש.
כשגמרתי לנאום החלטתי שכן ניסע אל PEGGY COVE ( וואו כמה שאני נוהגת בטיול הזה ).
החלטה סופר סופר סופר חכמה.
Peggy cove פשוט מהממת.
המיים הכחולים העזים ,הסלעים על הים , המגדלור המרשים והבתים הצבעוניים. ובעיקר הכל יחד.
כל כך יפה. הוקסמנו בענק.
איזו החלטה המדהימה לבוא לשם. מקסים מקסים מקסים התאהבתי.
בילינו שם כשעתיים. בעיקר הסתובבנו בעיירה ועל הסלעים שעל החוף. ולא הפסקנו להתפעל
מפציצה בתמונות כי בלתי אפשרי לבחור ( חלקן גם מהדרך היפהפיה זרועת האגמים מהליפקס אל העיירה )

הביקור ב PEGGY COVE הוא חינמי לגמרי. אפילו החניה לא עלתה כסף ( אנחנו חנינו במרכז העיירה והלכנו ברגל כמה דקות. חניה בצמוד למגדלור אינה חינם אבל מומלץ לחנות רחוק כי הדרך גם היא מאוד יפה).
במקום יש 2-3 מסעדות ( ויתרנו ) וחנות מזכרות יפה ויקרה. כמעט התפתתי אבל רק כמעט.
נסיעה של שעה באיזור יפהפה בין אגמים הביאה אותנו לעיר היפה והשלווה הליפקס.
אכלנו בה ארוחת ערב חביבה ונסענו למלון שהוזמן בתוך הטרמינל.
כבר הייתי במלונות קרובים לשדה אבל מלון בתוך הטרמינל שכל מה שנידרש זה לעבור גשר מעל הכביש מהלובי לאולם הנוסעים היוצאים, לא פגשתי.
זה היה ממש נפלא בהתחשב בעובדה שטיסת הבוקר היתה מוקדמת מאוד.
כל שכן שמקום החזרת הרכב היה צמוד גם הוא למלון ( דקה הליכה ).
המלון נקרא Alt Hotel Halifax Airport וכל דבר בו היה נפלא ( המיקום,החדרים והמיטה) מלבד המחיר היקר נוראות ( כ 400 דולר קנדי ).
תם ולא נשלם החלק הקנדי של הטיול.
דילגתי על נובה סקוטיה הפעם ואני עוד אשוב. אולי לשילוב של נובה סקוטיה ו NEWFOUNDLAND