ימים 7/8 : ערפל גשם וגיאות ב HOPREWELL ROCK

אנחנו קמים ב GASPE ליום יפה עם שמיים די כחולים ומעט עננים לבנים.
התחזית אומרת אפור אבל מי מאמין לה 🙂
שמחה על המזל שלנו אנחנו אורזים את עצמנו …אוכלים ארוחת בוקר מהירה ונוסעים חזרה ל FORILLON מזג האויר הטוב מלווה אותנו לאורך כל הדרך.
היום נוסעים לחלק הדרומי של FORILLON למסלול ל CAPE GASPE . זהו מסלול הלוך ושוב באורך 8 קמ לאורך הצוק של הים עד סופו שבו מכים לנו (איך לא) מגדלור נופי ים וצוקים נהדרים.
איך שנכנסים לפארק…בדיוק כמו אתמול. המזל מתהפך והערפל מתחיל להתעבות ולהתעבות.
שמגיעים לתחילת המסלול יש ערפל של ממש.
אני לא נותנת לזה להרתיע אותי. הליכה ארוכה , אנחנו מוקדם בבוקר, הערפל יתפזר.
אז הוא לא….
הלכנו והלכנו ולא ראינו כמעט כלום ( מסלול קל שטוח ברובו ירוק וכחול ( טוב אפור כי ערפל ) אפילו בערפל הוא יחסית נחמד , בטח מרהיב במזג אויר טוב)
והגענו ל CAPE GASPE ראינו מגדלור בערפל ואפס נוף.

אכזבה גדולה. אבל אין מה לעשות.
אנחנו חוזרים את כל הדרך והערפל לא משתנה לא רואים כלום.
חוזרים לאוטו ומנסים שוב את התצפית של אתמול , היא די רחוקה אולי בה לא יהיה ערפל.
אנחנו לא באמת מאמינים אבל מנסים בכל זאת – נצחון התקווה על היאוש.
בתצפית ערפל נוראי. לא רואים כלום. הרבה יותר גרוע מאתמול.
יש לי עוד יעדים בפארק אבל בשביל מה.
FORILLON הוא אחד ה HIGHLIGHTS של הטיול ואני מאוד מבואסת. מאוד.
זה מה יש ממשיכים ללינה לעיירה של מחר מרחק של כשעה נסיעה PERCE
זו עיירה של ממש עם מסחר והרבה מסעדות סופרים וחנויות , יש בה צוק מדהים על החוף, ומתוכנן לנו שייט לאי הציפורים, אי קרוב ליבשה שמקננות בו אלפי ציפורים.
תחזית מזג האויר למחר גשם חזק (בכל האתרים)  – הפעם אני מאמינה .
מגיעים ל PERCE ומנסים ללכת לראות את הצוק.
כלום ושום דבר ערפל….הצוק לא קיים.
נוסעים ללינה ב Riotel Percé, Perce ( לילה עשירי ב HOTELS חינם…תודה לבוקינג שעיצבנו אותי במונטנגרו וגרמו לי לעבור ל HOTELS ככה אני חוסכת המון כסף)
החדר ממש על המיים. וזה נשמע כאילו הים הסוער מסתער על המלון.
המלון נוח ונקי – מומלץ מאוד
יש לנו הזמנה בערב למסעדת מאכלי ים נחמדה
היא היתה לא רעה אבל עמוסה עמוסה ורועשת. גם חיכינו לא מעט בתור למרות ההזמנה.
כשחוזרים ממנה הערפל טיפה נחלש ורואים שרידים של הצוק ממש מול החדר שלנו….מיקום אסטרטגי ,אילו רק לא היה ערפל .

ב 4 בבוקר אני מתעוררת. מסיטה את החלון ומסתכלת לים.
הערפל התפזר והצוק המפורסם מול עניי. וואו.
חזרתי לישון בבוקר אני לוקחת את תומר לחלון והצוק שוב איננו.
אבל אחרי שעה הוא שוב מופיע וזכיתי לצלמו
לפחות זה.

בחוץ קודר קודר ומבול.
שייט לאי הציפורים וסיורים רגליים לא יהיו פה היום.
אני מחשבת מסלול מחדש הכוונה היתה בסוף הטיול היום לקדם לינה שעתיים לכיוון היעד הבא HOPEWELL ROCKS ומחר לנסוע 5 שעות עד היעד.
ומשם להמשיך לנובה סקוטיה.
מסיבות אישיות בנקודה הזו נאלצנו לקצר את הטיול במספר ימים ולוותר על נובה סקוטיה.
ניסע היום 7 שעות ( נשבעתי שלא אעשה דברים כאלה שוב אבל קרה ) עד ל HOPEWELL ROCKS
מחר נטייל שם ונגיע בערב להליפקס ומחרתיים בבוקר נטוס לניו יורק.
(טיסת אלעל לישראל הוקדמה בחינם…עד עכשיו לא ברור לי איך זה בדיוק קרה אבל עובדה. המלונות למעט אחד בוטלו בחינם. ולאייר קנשה שילמתי הון על טיסה חדשה)
בהתחשב בשינויים המסלול כולו בקנדה קצת סיזיפי עם המון נסיעות. אבל האיזור שווה ואני עדיין מרגישה שלמרות ריבוי הנסיעות ומזג האויר , בחלק מהימים , היה לנו טיול נהדר בקנדה.
אז אחרי ארוחת בוקר יוצאים לנסיעה ארוכה של 7 שעות.
4 שעות ראשונות ללא עצירה.
שמנו ערוץ 12 ושמענו שעות את החדשות המדכאות מהארץ. העביר יופי את הזמן.
אחרי 4 שעות עצרנו לאכול ועוד 3 שעות עד HOPEWELL ROCKS. ה 3 שעות באחרונות ( במיוחד השעתיים הראשונות בהן ) היו לי קשות מאוד והזמן לא זז. שרדתי.
בגלל השינויים המוטל הנחמד שהוזמן לא היה פנוי ונאלצתי להזמין מוטל שקיבל את הציון 6.8 בבוקינג (ב HOTELS לא היה כלום).
בחיים לא הזמנתי מלון עם ציון עלוב שכזה, אבל לא היתה ברירה זה הדבר היחידי שהיה באיזור.
חשבתי שיהיה נורא ואיום.
היה סבבה , נקי ונעים.
ה MOTEL נקרא Hopewell rocks Motel & Country inn
אח"כ שהתעמקתי התברר ששמה שהוריד להם מאוד את הציון זוארוחת הבוקר העלובה ( שאכן היתה עלובה ). החדרים היו נחמדים ונוחים.
(ואזהרה על הדרך – כשמחפשים מלון ליד HOPEWELL ROCKS בוקינג מציג מלונות מצויינים במחיר טוב במרחק 10 קמ.
צריך להיות ערנים כדי להבחין שחלקם נימצאים מהצד השני של המיפרץ/נהר. אז אולי 10 ק"מ קו אווירי אבל שעה וחצי נסיעה.
ראו הוזהרתם. אני הזמנתי ורק בבדיקה חוזרת של מקומות לינה עליתי על התרמית)

HOPREWELL ROCK בגיאות

אז מה הוא HOPEWEL ROCKS זה אתר שבו הגיאות והשפל הם מרשימים ביותר. הפרשי הגובה הגבוהים ביותר באיזור ומהגבוהים בעולם. ( אני חושבת אל תתפסו אותי במילה לא התעמקתי )
פארק הסלעים נמצא בצד של ניו בראונסויק במפרץ פונדי.
לא זוכרת נתונים אבל תשמעו זה מרשים.
יש 2 נק שיא של שפל ו 2 נק שיא של גיאות במשך היום.
כל יום בשעות אחרות
אפשר למצוא ברשת את הטבלאות ( לפי תאריכים ) חודשים רבים קודם לכן ולתכנן את הטיול ע"פ השעות הללו.
בערב כשהגענו הגיאות היתה ב 19:45 ולמחרת מוקדם בבוקר השפל באמצע הלילה ובצהריים.

התכנון היה להגיע לראות את שיא הגיאות בערב.
עשיתי חשבון שאין בעיית זמן, מה שלא לקחתי בחשבון זה שאיזור הזמן התחלף באמצע הדרך ואיבדנו שעה.
שינוי הזמן הוא במעבר לניו בראונסויק שההפרש בינה לארץ הוא 6 שעות (ובה סוף סוף השפה הרשמית היא מעורבת אנגלית וצרפתית ואנשים ידעו בה לדבר אנגלית).
אז אחרי שהגענו למלון פשוט טסנו לאתר (שנמצא דקה נסיעה מהמוטל) ואז התברר שבניגוד למה שחשבתי שבאים ורואים צריך ללכת איזה ק"מ. רצנו שם שחבל על הזמן והגענו בול בשיא הגיאות.
רואים את הזקיפים/סלעי ענק שקועים במיים
מחר נטייל שם על החוף.
מה שמעניין שמנקודת שיא הגיאות המיים יורדים די מהר ואם עומדים שם ומסתכלים (ועמדנו) ממש אפשר לראות איך הם יורדים.
האתר בתשלום אבל שכמגיעים אחרי 19 בערב הוא בחינם.
מצרפת תמונות של החוף בגיאות התצלום נעשו ממרפסת התצפית.

סיימנו לצפות בגיאות ונהיינו רעבים.
אין באיזור כלום…פשוט כלום. שום מסעדה. גם לא סופר
העיר הקרובה מונקטון היא במרחק 40 דקות נסיעה ולא היה מצב שאנהג שוב כל כך הרבה.
מצאנו תחנת דלק ובחנות הנוחות שלה קנינו קצת ממתקים, פסטה בולונז בקופסת שימורים ( תומר לא אני ) לחם לבן ומקלות גבינה…ואיכשהו שבענו.
אז מי שמגיע לשם…תביאו אוכל.