היום הראשון

אחרי טיסה ארוכה ולא נוחה והגעה מאוחרת מאוד למלון, הבוקר הראשון מתחיל בעצלתיים. גם עייפים וגם הענף הצעיר במשפחה מטפל במרץ בערעור על ציון בקורס מבוא לתכנות באוניברסיטה הפתוחה (שהתקבל עם הנחיתה ).
בסופו של דבר אנחנו יוצאים מהמלון ב 10:00 בחוץ יורד גשם. התחזית שימשיך עד הצהריים וזהו זה לכל תקופת שהייתנו (התחזית דייקה)
15 היורו הראשונים בפריז מושקעים ב 3 מטריות די מצ'וקמקות אבל הגשם היה חלש והן עשו את העבודה.
נכנסנו לאחת המסעדות באיזור ואכלנו משהו קל.
התוכנית היתה ללכת היום לאיזורים האייקונים של פריז שוב לשדרות שאנז אליזה לשוב ולראות את שער הניצחון ואת אייפל. להתחבר שוב לעיר. אבל בחוץ יורד גשם והחלטתי לשנות סדר. נלך למוזיאון רודאן (שתוכנן לערב). רק אף אחד לא סיפר לי שמוזיאון רודאן הוא בחוץ.
אנחנו יורדים למטרו וקונים כרטיסים ל 5 ימים. 117 יורו ל 3 כרטיסים לאזורים 1-3 ( אם רוצים להגיע גם לדיסני ולוורסאי יש לבחור אזורים 1-5 והמחיר קופץ כמעט פי 2 ).
צ'יק צ'ק מגיעים למוזיאון רודן. (https://www.musee-rodin.fr/) כרטיסים אני קונה בנסיעה במטרו (עד גיל 18 בחצי המחיר).
להפתעתנו המוזיאון בחוץ בגן גדול, אבל הגשם נפסק ואנחנו משוטטים בין הפסלים המאוד מרשימים.
אחרי האדם החושב ישנם הרבה מאוד פסלים פחות מוכרים שליד כל אחד מופיע שלט קטן עם הסיפור המעניין מאחוריו ( ואנחנו עושים השלמות בעזרת גוגל ).
הגן בו נמצאים הפסלים זרוע באין סוף נרקיסים פורחים, תוספת מלבבת לפסלים המרשימים.
מאוד מאוד אהבנו (טוב אני מאוד מאוד אהבתי הם אמרו שהיה בסדר) את גן הפסלים של רודאן

אחרי הגן ישנו חלק נוסף של המוזיאון בבניין סגור. בחלק הזה ישנם פסלים נוספים קטנים יותר ומרשימים הרבה פחות.
אבל גם בחלק ההוא היו פסלים שאהבתי

אנחנו יוצאים מהמוזיאון אחרי שעה ארוכה, מתים מרעב.
בזכרון המשפחתי הקולקטיבי זכור מתחם האוכל בגאלרי לפאייט, אהבנו אותו מאוד לפני 4 שנים וזה הזמן לחזור אליו ( הכתובת היא Lafayette Maison & Gourmet 35 boulevard Haussmann )
המתחם מפוצץ בשעת הצהריים בה הגענו, הוא עמוס בדוכני פטיסרי ופחות בדוכני אוכל. אנחנו מחפשים מקום פנוי לשבת ומוצאים אותו בדוכן המבורגרים, לא בדיוק מה שרצינו אבל שם יש מקום ואנחנו רעבים.
אני מתפלצת מהמחיר – 30 יורו להמבורגר הזול ביותר – אבל כרגע זה מה יש אז מזמינים,ומקבלים את ההמבורגר הכי טוב שאכלתי אי פעם, ולא אני לא מגזימה חוויה של ממש.
לצערי לא זוכרת את השם, מדובר בדוכן בקצה המתחם, יושבים בדלפק מעגלי סביב מרכז שבו מתבשל האוכל

אחרי האוכל מגיע החלק העיקרי פטיסרי – אנחנו לא מצליחים לבחור אז קונים הכל.
מקורנים של פייר הרמה – מדהימים , אקלרים של de genie – כגודל הציפיה כך גודל האכזבה , הם מאוד יפים אבל פשוט לא טעימים. ניסינו 5 שונים אף אחד מהם לא היה אפילו חביב…המון קרמים לא מוצלחים ותו לא.
חוץ מזה קנינו מחנות שלא שמעתי עליה עוגיות סטייל שוקולס ציפס בטעם פיסטוק , לימון ושוקלד לבן.  והם היו להיט מטורף.
במתחם אין מקום לשבת עם האוצר שלנו , בחוץ הכל עדיין רטוב ולבסוף אנחנו מתמקמים במקדונלד , קונים 2 כוסות זירו כדי שהישיבה תהיה לגיטימית ומסתערים על מתוקים. בשביל זה באנו לפאריס לא?

עכשיו שאנחנו שבעים ומרוצים היגיע הזמן לחרוש את העיר. מתחילים בשדרות אליזה שער הניצחון …קצת חנויות בעיקר אווירה.
משם לאייפל, בנסיעה הקודמת ראינו אותו מנצנץ מתצפית הפעם החברה מבקשים להגיע בסמוך אליו (גם הפעם הזאת לא עלינו עליו, שומרים שיהיה מה לעשות בנסיעה השלישית).
האייפל מרשים מאוד גם שהולכים לידו ומתחתיו, עכשיו יש כבר שמש ונעים בחוץ אז גם עצרנו שם לעוד נישנוש מתוק ( של מה שנשאר ).

את היום אנחנו מסיימים בשופינג קצר ב MALL פורום דה האל וארוחת ערב קלה במסעדה מזדמנת לידו.
קונים כמה נשנושים קלים שיהיו בדירה
ונגמר היום. עם 20000 צעדים, רגליים כואבות ומתים מעייפות מסיימים אחלה יום של התוודעות מחדש לפריז.