היום השלישי - שמורת דורמיטור (Durmitor)

היום הזה מוקדש לטיולים בשמורת דורמיטור, שמורה הררית אולי המפורסמת ביותר בצפון מונטנגרו. אחרי שאתמול כבר טיילנו במעבר ההרים סלדו ובאגם השחור.
אחרי לילה ארוך ונוח אני מציצה בחוצה, והתחזית לצערי מדויקת. אפור וקפוא (לא גשום כרגע).
הילדה שאתמול הלכה לישון מנוזלת קמה חולה ממש. משתעלת ודולפת ועם חום לא גבוה. המחשבה שעוברת בראש כמובן, קורונה, אבל כרגע מה אפשר לעשות. לאכול ארוחת בוקר.
ממש אין לי חשק להכין לבד (למרות שיש מטבח) ואחרי חיפוש קל אנחנו נוסעים לאכול במלון SOA בעיירה ZABLJAK. באור היום הדרך פשוטה וקלה , מזמינים ארוחת בוקר כיפית (שמורכבת מביצים ,טוסט, מיץ סחוט וקרפ שעונה לשם פנקייק). המקום מאוד נעים לישיבה.
בזמן שאנחנו מחכים לאוכל אני מבטלת את הרפטינג שתוכנן להיום, הילדה חולה, וגם לבריאים הרעיון רפטינג בנהר קפוא שבחוץ 4 מעלות, נשמע כמו רעיון הזוי ושום חליפות מגן לא ישכנעו אותי אחרת.

אחרי הארוחה החולה רוצה רק לשכב, אנחנו מחזירים אותה לצימר ונוסעים רק אני ותומר נסיעה קצרה לאגם השטן (Vrazje jezero)
גם במזג אויר האפור האגם בגווני כחול שונים ומרשים ביותר ומצוי באמצע מרחבים ירוקים ירוקים (של צמחיה נמוכה ולא של עצים)
עצרנו מייד בהגעה אליו ושילמנו בירידה תלולה תלולה עד אליו (שלא בטוח שהייתי שורדת בלי מקלות ההליכה) , לא כדאי ללכת משם אלא להמשיך עד הביקתה ואז ההגעה מישורית.
באמת רציתי להקיפו, אפילו תומר רצה, אבל השטח פתוח הטמפרטורה 4 מעלות ורוח קפואה. לא עמדנו בקור. אחרי כמה תמונות ברחנו לאוטו.
במזג אויר יפה זה יופי של אתר, מאוד יפה ונגיש

משם המטרה שלנו לעשות טיול רגלי לאחת התצפיות על קניון טרה. אנחנו בחרנו בתצפית שהדרך אליה מתוארת ככה.
שמים את ה GPS לכיוון PODGORA ונוסעים עם הכביש עד שמגיעים (קרוב מאוד ל PODGORA) לנקודת פיצול שלפניה ימינה יש שלט ל EKO SELO PODGORA-WORLD HERITAGE ושם פונים ימינה. אחרי 100 מטר ( בקרוב ) יש עוד שלט שמראה כל מיני אטרקציות ולצידו ממול שלט שכתוב עליו PODGORA …הנה הם.

משם ממשיכים ישר ,הדרך לא קצרה, הכביש נהיה רע יותר וטוב יותר לסרוגין (אבל עביר לגמרי).
בשלב מסויים יוצאים מהיער לתוך עמק עם קצת בתים ומגיעים ל 2 שלטים זה מתחת זה על אחד כתוב Vidikovac  ועל השני  Tara Kanjon.
כאן עוצרים את הרכב ויוצאים ברגל שמאלה בכביש עפר למסלול.
מצרפת את המראה של תחילת המסלול, אנחנו די התברברנו וכמעט לא מצאנו.
מקווה שהסברתי ברור.
הנה הלינק לאחד התאורים בטיפים של המטייל
וצילומים של תחילת המסלול.

המסלול מגיע מהר מאוד ליער. אחרי איזה רבע שעה הליכה גם תפגשו חצים אדומים על העצים (לא רבים). זה היה רגע של שמחה גדולה שבו הבנו שאחרי אין סוף התברברויות אנחנו במקום הנכון.
היער יפה, חוסם את הרוח ולכן פחות קר. על הקרקע גדלות פטריות מענינות.
קצת עליות וירידות אבל לא דרמה.
מסלול נחמד מאוד שארך כשלושת רבעי השעה.
מגיעים בסופו למעין מרפסת אדומה , עם ספסל ( אלא מה ), צופה לקניון.
אטרקציה מקורית היא ארון סגור עם משקאות חריפים לטובת המטילים ואפילו קצת חטיפים. אף פעם לא נתקלתי במנהג הזה. כמובן שלא טעמנו מי יודע מי שתה שם ומתי…אבל הרעיון חמוד.
היינו במסלול סולו לבד. לא פגשנו ולו מטייל אחד (וגם לא דובים – הטענה שיש שם ).
השלווה בתצפית היפה היתה אופטימלית. בניגוד להרגלנו להסתכל ויאללה הלאה. שהינו שם אני ותומר כשעה ולא נמאס.
קסם של מקום. במיוחד כי הוא כזה פרטי.

הדרך חזרה היתה כמובן קצרה יותר ופשוטה יותר. כשחזרנו תיעדנו את ההגעה למקום ונסענו חזרה לצימר לדרוש בשלום הילדה. בדרך עברנו במאפיה ( שהיתה פתוחה ביום ראשון ) במרכז Z ZABLJACK וקנינו בייגלס שונים ( יש להם מה ללמוד מישראל בתחום המאפים זה לא התחום החזק של המדינה הזאת).

הילדה מרגישה קצת יותר טוב (ככה היא אומרת …זה לא באמת נראה ככה) ובעיקר מתוסכלת שהיא מפסידה ומחליטה להצטרף אלינו.
אחרי שעה מנוחה ,ארוחת צהריים ו 2 אקמול היא באמת מרגישה טוב יותר ואנחנו נוסעים לראות את הגשר המפורסם "גשם טארה "(שעונה גם לשם Đurđevića). הגשר כצפוי מרשים. במקום ישנה אומגה שרצה מעל לערוץ ומאפשרת גלישה בזוגות (במחיר שווה לכל נפש) אבל אף אחד מאיתנו לא רצה, איכשהו נושא האומגות מוצא לחלוטין במשפחה שלנו.
מומלץ לטייל על הגשר עד סופו וחזרה התצפית והמראות שונים מכל מקום והם ממש יפים.

אח"כ גם שוטטנו בדוכני המזכרות השונים. מרחוק הם ניראים מאוד צבעוניים ומפתים אבל בפועל לא מצאנו שום דבר מעניין במיוחד.
משם אנחנו ממשיכים בעזרת גוגל ל VIEW POINT RIVER TARA שזו נקודה של ירידה לנהר הכחול כחול הזה. (גם כשהשמיים אפורים). עם הרבה ספסלים לשבת ולצפות. נגיש מאוד, ושווה מאוד. (הגעה פשוטה ומאוד יפה)

השעה כבר לקראת ערב, השפעת האקמול יורדת והילדה נובלת לאט לאט.
ניסינו ללכת יחד למסעדה מומלצת במרכז ZABLJAK בשם O'RO אבל הרעש והאוירה הדחוסה לא התאימה לנו (ביחוד לא לחולה אבל לא רק לה) ושוב הסתפקנו בפיצה והביתה. (אחלה פיצה כבר אמרתי).
סה"כ למרות המחלה ומזג האויר האפור (והלא גשום) היה לנו יום נהדר ויפהפה.
התחזית למחר גשם גשם גשם….את טיול הגיפים שרציתי לעשות בשמורה השכנה (ביוגרדסקה  גורה  Biogradska Gora ) גם נאלצתי לבטל
נראה מחר מה אפשר יהיה לעשות.

ולפני סיום : מה היה באמתחתי שלא הספקנו לעשות.