היום השביעי - מבדווה לאורך המפרץ להרצג נובי

היום האחרון במונטנגרו, התחזית שוב פעם מעונן חלקית.
אני טיפה בבעיה עם התוכנית. בניתי על יותר ימים בצפון שלא קרו בגלל המזג אויר, בניתי באיזור החוף על זמן ארוך בחופים (ורחצה בים) וגם לא ניתן היה לבצע.
מחליטה להתחיל את היום בעיר העתיקה של בדווה ובטיילת שלמרות שאנחנו כבר 3 ימים לנים בבדווה , עדיין לא ביקרנו בה.
אורזים את החפצים ומעבירים לאוטו ויוצאים לדרך.
מתחילים בארוחת בוקר ליד העיר העתיקה בבית קפה חמוד ומוצלח להפליא בשם MAJESTIC , היה מאוד טעים ומצלח ואנחנו ממליצים בחום.

משם הלכנו ברגל לעיר העתיקה, אין הרבה מה להגיד עליה היא חמודה ודומה להפליא לקוטור. אחרי הסיור אתמול בקוטור מיצינו אותה די מהר אבל ממנה יצאנו לטייל לאורך הטיילת שעל החוף.
הטיילת מקסימה עם צוקים מצד אחד והים מצד שני, וכמובן פסל הרקדנית הכל כך מיוחד.
הטיול לאורך הטיילת מושלם, רק חבל שהיא לא ארוכה יותר.

משם אנחנו נוסעים שוב לאיזור קוטור למטרת שייט ל"גברת שעל הסלעים" מהעיירה PERAST  (אי מלאכותי קרוב מאוד לחוף) , אנחנו מגיעים לשם מחנים ומייד מתנפלים עלינו חבורת גברים ודורשים 6 יורו לתשלום אלא אם נשוט איתם. ברור לחלוטין שזה לא מקום חניה מוסדר וה"חברה" שדורשים תשלום אינם מוסמכים לכך. אבל אני בוחרת לא לריב איתם ומחנה רחוק יותר מחוץ לחניון המסודר.
הילדים לא מתלהבים מלשוט, לא מבינים לשם מה ומה יראו אחרת.
האמת הם די צודקים אז גם אני מוותרת ואנחנו פשוט מטיילים מעט מאיזור מתצפתים ומצלמים.

ומשם לנסיעה לא קצרה לעיירה הרצג נובי שנימצאת ממש בגבול עם קרואטיה.
מדובר בכפר דייגים חמוד וגם לו יש עיר עתיקה יפה וטיילת וכו. ואנחנו מטיילים שם ( וגם מתברברים לא מעט) שעה ארוכה. אבל קצת MORE OF THE SAME…ויש אוירה של נגמר הטיול ורוצים הביתה.

עכשיו כבר שעת אחה"צ ( 15-16 ) אנחנו מורעבים ותומר נזכר מהמסעדה מהיום הראשון שהיתה סגורה עד 12:00 ,  verige 65 היא די קרובה ואנחנו נוסעים אליה. מסעדה יפהפיה שיושבת על הים.
אכלנו בה כמה מנות מדהימות, מומלץ במיוחד הניוקי ברוטב פטריות. פשוט מעדן.
והנוף מהמסעדה – חלום

אנחנו משלימים את הקטע הקולינרי בקניות בסופר לערב, עולים בחזרה על המעבורת ויוצאים לחפש את הצימר שלקחנו ללילה בטיבט לפני טיסת הבוקר בחזרה לארץ.

הצימר הוא דירה בקומה ה 2 בבית משפחה מאוד מאוד פשוט ובסיסי אבל נקי ונחמד (ויש מיים חמים).
שילמו 40 יורו כולל הסעה לשדה למחרת בבוקר – דיל מצויין.
את האוטו אנחנו מחזירים בערב , השדה נטוש ואפל. נציג החברה אכן מחכה לנו כמו שקבענו (הוא לא מדבר אנגלית ולרגע עולה בי חשש שנתתי את המפתחות למישהו שבכלל לא קשור לחברה) אבל אין מוניות או שום דרך תחבורה אחרת לצאת משם. ( ואין נפש חיה מלבד שומר שאינו דובר אנגלית)
מזל שהצימר קרוב ( רבע שעה הליכה בערך)  והילד מצוייד ב GPS טבעי. אנחנו חוזרים ברגל לצימר.

טיסה ישראייר יוצאת בדיוק מושלם בדרך חזרה. ואני רושמת לעצמי שאני חייבת לחזור למונטנגרו בקייץ כשאפשר ללכת לים ולטייל יותר בצפון.
כמו שכבר יותר מרמזתי תומר ואני יוצאים חיוביים בבדיקת קורונה יומיים אחרי החזרה. כנראה גם זה חלק מחול בימים אלו

תודה שטיילתם איתנו במונטנגרו היפה. נתראה בטיול הבא.